شرکت ریخته گری ویتازش

طراحی و مدل سازی

طراحی مدل ریخته گری
طراحی مدل ریخته‌ گری و ساخت قالب ریخته‌ گری یکی از روش‌های پرکاربرد و مهم برای تولید و ساخت قطعات فلزی می‌باشد. مدل‌ سازی در ریخته ‌گری به دلیل اینکه نقش مهمی در صنعت ساخت و طراحی قطعات فلزی داشته، از اهمیت بالایی برخوردار است. حال باتوجه به اینکه طراحی مدل ریخته گری یکی از بخش‌های مهم در فرایند‌های تولید به روش ریخته گری می‌باشد، در اینجا پیرامون طراحی و ساخت مدل‌ های ریخته گری بیشتر صحبت خواهیم کرد.

خدمات طراحی مدل ریخته گری
طراحی مدل ریخته گریبه دلیل اهمیت و کاربرد زیاد انواع روش‎ های ریخته ‌گری در فرایند‌های تولید، بطور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. حدود پنجاه درصد از قطعات انواع ماشین‌آلات صنعتی به روش ریخته ‌گری تهیه می‌شوند، مانند قطعاتی که دارای اشکال پیچیده هستند و یا فلزاتی که ویژگی پلاستیک کمی دارند، به این روش شکل داده می‌شوند. با توجه به اینکه بخش مهمی از تولیدات صنعتی به قطعات ریخته گری مربوط می‌شود و صنایع ریخته گری نقش به سزایی در گسترش تکنولوژی و تولیدات در شهر‌‌های صنعتی داشته‎‌اند. طراحی مدل ریخته گری باید به گونه‎‌ای انجام شود که با امکانات و شرایط قالب‎‌گیری هماهنگ باشد. در نتیجه با توجه به اهمیت طراحی همه جانبه و مدل‌سازی، در مجموعه ویتازش کلیه خدمات و فرایند‌ها قبل و بعد از طراحی مدل ریخته گری بطور کامل مورد بررسی قرار گرفته تا منجر به تولید قطعات با کیفیت و بی عیب و نقص شود.

مدل ریخته گری چیست؟
مدل ریخته گری جسمی است که از جنس‌های مختلف ساخته می‌شود و برای ایجاد قالب مورد نظر در ریخته گری بکار می‌رود. هر کدام از انواع گوناگون مدل‌ها در جایگاه خاصی در فرایند قالب‌گیری ریخته گری استفاده می‌شوند. بدون ساخت قالب ریخته گری و طراحی مدل، شکل دادن قطعات ریختگی غیر ممکن است. بنابراین می‌توان گفت که مدل‌سازی در تولید قطعات ریخته گری اهمیت ویژه‌ای دارد و ابزار مهمی برای قالب سازی و ریخته گری به حساب می‌آید. مدل های ریخته گری را می‌توان بر اساس ویژگی‌های خاص آن‌ها به روش‌های مختلف دسته‌بندی کرد که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.


انواع مدل بر اساس جنس
• مدل های چوبی
• مدل های فلزی
• مدل های اسفنجی
• مدل های ترکیبی
انواع مدل بر اساس سطح جدایش
• قالب های ریخته گری یک تکه
• قالب های ریخته گری دو تکه
• قالب های ریخته گری چند تکه

انوع مدل بر اساس نحوه قالب گیری
• مدل های ماشینی
• مدل های دستی
دقت ساخت مدل های ریخته گری تاثیر زیادی در کیفیت قالب و قطعه نهایی دارد. با توجه به این موضوع اگر طراحی و ساخت مدل های ریخته گری از دقت و کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، در نهایت منجر به تولید قطعه هایی با سطح کیفیت پایین می‌شود. بنابراین قبل از بررسی مدل سازی در ریخته گری، ابتدا باید با انواع روش‌های ساخت قطعات و قالب‌های صنعتی آشنا شویم و در نهایت روش های قالبسازی ریخته گری و سپس طراحی و ساخت مدل ریخته گری را مورد بررسی قرار دهیم.


با توجه به رویکردی که این شرکت در کاهش قیمت تمام شده و سرعت تولید قطعات دارد، هر یک از این واحد های ریخته گری و مدل سازی ریخته گری با بهترین راندمان و با رویکرد گرد آمده اند تا کمترین قیمت تمام شده را در صنعت مدلسازی ریخته گری به ارمغان بیاورد

صفحه ما را در لینکدین ملاحظه بفرمایید.

https://www.linkedin.com/in/vitazesh-casting/